YANTARNI - malamuti z Valašska
Tel.: +420 733 310 210
Email: wizdyk@atlas.cz

Článek o 6. závodě MČR v dogtrekingu Stopou strejdy Šeráka

V pátek 25.července se konal 6. závod seriálu MČR Dogtreking " Stopou strejdy Šeráka" . Už ve čtvrtek cestou na základnu do Lipové Lázně jsme měli smůlu a v polovině cesty se nám pokazilo auto. Nejelo dál. Byla hodina do meetingu a my byli daleko. Kamarád nás musel na laně odtáhnout zpět domů. Tam jsme přeskládali všechny věci, 3 malamuty a 1 huskyho do našeho 3 dveřového Peugeota 306 :-)No vyjížděli jsme znovu směr Lipová kolem 23 hod.

Do Lipové jsme dorazili kolem 1:30 ráno a myslel jsem, že už všichni spí....  Ty voe slyším Dana Navrátila... ještě nespí, jdu za ním půjčit kladivo, ať zatlučem Steak-Out . Dan ochotně pomohl... Čekalo nás stavění stanu, pak nakrmit psy a rychle spát alespoň tu chvilku než začne svítat. Ráno vstáváme okolo 6 hod, unavení a bez nálady.. Většina longařů i midařů se už připravuje na start, který bude v 7 hod. Já potkávám Gejzu a hned ho žádám o registraci, mapu a itinerář. Ufff vše vyřízeno, teď ještě sehnat izolepu a oblepit mapu sobě i Zuzce, kvůli hrozícímu dešti. Začínám lepit..... a v tu chvíli slyším Gejzu jak řve " 10 min do startu" ... To nemůžem stihnout a ani nestihli.

Já startuju s Alaskanem Slávkem cca o 30 min později a Zuzka s Eternity a Largem ještě chvíli po mně. Slávek jako vždy žene kupředu a předbíháme až po K1 houf trekařů. Dobíhám Karla Šlajera a běžíme spolu.. po chvíli dobíháme Michala Nováka a ten běží s námi. Jsme cca na 20 km a zde je K2 (žívá kontrola). Dám si rychle pivko v kelímku a běžíme dál. Před jeskyněmi na Špičáku poprvé zakufrujeme a zapomeneme odbočit po modré značce. Obíháme tedy delší trasou až k jeskyni a tam se napojujeme na modrou značku. Při seběhu po asfaltu ztrácíme Michala, který v té době drží mou mapu :-) Jsem bez mapy a nevím kde jsou další kontroly. Musím se tedy držet Karla Šlajera.

Směrem na Rejvíz dobíháme i dalšího borce Martina Davidova, který dál běží s námi. Před Rejvízem prohodíme pár slov s Ježkem, který tu fotí. Ze spod vidím, že se k nám přibližuje Lucka Bartoňková. Dobíhá nás a probíháme po cestě přes Rejvíz. Na konci Rejvízu se zastavujeme v místní hospodě, doplňujeme zásoby. Mezitím kolem probíhá Katka Trněná s Uhlíkem, Patrik Koláček a i Michal Novák!! Supr budu mít zpět mapu :-)  Batoh na záda a rychle za nimi.. Karel tu ještě zůstává, tak vyrážíme s Martinem a Luckou. Brzy dobíháme Michala a Katku, beru si zpět mapu a začínám se cítím líp :-)
Začíná docela hustě pršet a já obdivuju Lucku jak jim to běží.. Jsme na 39 km a běžíme dál směrem na Zlaté Hory a brzy se napojíme na úsek, který jsme běželi minulý závod na Lvech, akorát ho teď běžíme do protivky. Při výšlapu sjezdovky na Edelštejn necháváme Lucku za námi. Pokračuji tedy s Martinem stoupáním na Výr a Hřeben. U studánky nabíráme vodu, potkáváme také nějakého lesníka co opravuje studánku a sděluje nám, že je před námi pár minut nějaká skupinka se psama. Nekde kolem 46 km dobíháme Lenku Čiperovou s Garpem a za chvíli i Petra Dvořáka, který sedí na cestě a vysypává bordel z bot :-) Jsme teď v kopci, kde jsme se na Lvech fotili s Petrem Jurčou a Markem Lorenzem jak popíjíme pivo ze psích kelímků :-) Na kopci nahoře je vidět i nějaký další trekař, později ho dobíháme, je to pro nás neznámý Lukáš Šmahel s huskounem. Máme před sebou těžký výšlap na Koberštejn. Já lezu první a pod sebou vidím funící kamarády se psama :-) Sbíháme Koberštejn směrem na Jelení cestu a náhle odpadá Martin Davidov. Myslel jsem, že nás ještě dožene, ale jak se ukázalo později, nedohnal. Jsme teď někde na 56 km a čeká nás dlouhá žlutá směrem na Lysý vrch. Valíme tedy co se dá a střídáme se na čele s Lenkou, Lukášem a Petrem Dvořákem. Začínáme také potkávat první "Midaře", kterým vede trasa v protisměru. Dozvídám se od nich, že před náma je ještě jeden longař, byl to Petr Kolář a že má velký náskok.

Sbíháme těžkou "modrou"  přes Zlatou cestu do Albrechtova a začíná mi být nepříjemný tah Slávka, který to rve jak může:-)  A to máme před sebou nejtěžší stoupání na Švýcárnu. U hotelu Eduard si potřebuje odpočinout Lukáš Šmahel a já nabírám z místního potoka vodu. Lenka se nám ztrácí vepředu a já pokračuju dál jen s Petrem Dvořákem. Tomu taky nějak došlo.. tak jsem se ocitl sám a chtěl jsem dohnat Lenku s Garpem. Stoupání ke Švýcarně bylo nekonečné... Lenku se mi podaří dohnat až na Švýcarně, kde zrovna uvazovala Garpa. Volá na mě jestli si něco dám, volám Kofolu půl litra :-) Ještě koupí vývar a já skočím ještě pro pivo, které dáme na půl. Lenka si taky lije litr Coly do CamelBagu, dívím se jí a já naopak plním jen půlku bidonu, říkám si už je to jen kousek :-) Jsme na 73.5 km a to nejhorší máme za sebou. Je taky docela dobrý čas, vypadá to, že do cíle dorazíme za světla...

V tuto chvíli myslím na Zuzku, Eternity a Larga a říkám si, že tohle nemůžou dát.. že to je hodně a že už se určitě nechala odvézt. Zjišťuju, že mi nefunguje Iphone, do kterého asi napršelo a furt svítí, i když ho vypnu :-( Nemůžu ji zavolat, takže vůbec nevím jak na tom jsou :-(

Vyrážím s Lenkou na posledních 22,5 km po červené směr Malý Jezerník (1200 m.n.m) dále na Výrovku (1167 m.n.m.). Kilometry se mi začínájí zdát nekonečné... Sbíháme do Červenohorského sedla a jsme na 80 km. Odtud nás čeká dlouhé stoupání přes Bílý sloup a Vřesovou studánku (85 km) až na Keprník (1422 m.n.m). Na Keprníku se začínám cítit unaveně a prosím Lenku o pár loků Coly. Tím mě zachraňuje a pokračujeme na Šerák. Za chvíli jsme tam, pod Šerákem cvakáme poslední kontrolu a domlouváme se na dlooouhém 5 km seběhu skoro až do cíle. Já běžím před Lenkou, začíná se stmívat, ale na čelovku to není, ale místy v hustém lese našlapuju "na slepo". Slyším, že Slávek zakopl o nějaký šutr, který odlétl docela daleko... Nejdřív se mu směju, že kdyby to tak nehrotil, že se to nestane, ale za chvíli začne pokulhávat a já se modlím ať mu nic není.. Asi po půl kilometru to rozchodí a jako vždy s napnutým vodítkem pokračujeme v seběhu dál.. Asi 2 km před cílem ještě na žluté se s Lenkou zastavujeme na křižovatce lesních cest a přemýšlíme kam dál.. Hledáme žlutou značku.. Lenka někde v lese, já zase opačným směrem nahoru. Řvu po Slávkovi, protože se furt motá do vodítka. Mezitím si to Lenka zamířila na druhou stranu. Já sbíhám zpět ke křižovatce, ale Lenka nikde... Řvu jak na lesy, ale nic... Říkám si, že musela běžet beze mě, tak se vydám směrem na nejvíc pravděpodobnou cestou a za chvíli nacházím žlutou značku...  Tak rychle utíkáme, ať ji doženem.. Po chvíli odbočka na zelenou, kterou jsme beželi už ráno a která vede rovnou do cíle. Nohy přestávají bolet a já se těším, že to bude za námi.... Cíl.. Zjištuju, že Lenka tu ještě není a je mi to docela blbé, že jsem ji tam nechal. Avšak za pár minut už je v cíli a vysvětlujem si, jak jsme se mohli ztratit 2 km před cílem :-)

Také marně vyhlížím Zuzku, kdy jsem si byl 100% jistý, že už to vzdala a že bude v cíli... a prd :-) ještě je na trase... Okamžitě si půjčuju mobil od Katky Opavské, která je s ní v kontaktu... Volám Zuzce, ta mě hned sprdne, že ji celý den nezavolám... Je někde na 55 km a já ji říkám ať to vzdá, že brzy bude tma a že to nejhorší má před sebou.. No moc jsem ji nepodpořil, ale asi ji to nakoplo a šla dál. Dala si šlofíka někde u Albrechtova a brzy ráno vyšlápla na Švýcárnu. Do cíle dorazila vysmátá odpoledne v sobotu ve 12:46 hod. Holka má můj obdiv, já bych to vzdal :-)

Se Slávkem jsme trasu dlouhou 95 km /  s převýšením 4100m zvládli za 14:46 hod a celkově i v kat. DTM-1 doběhli na krásném 2.místě.
Lenka s Garpem celkově 3.místo a 1. místo v kat. DTW-1 s časem 14:50 hod.
Zuzka s Eternity a Largem a obrovským batohem celkově 28. místo a 8. místo v kat. DTW-1 s časem 29:46 hod

Longu se zůčastnilo celkem 93 závodníků, z toho 16 nedokončilo a 2 byli diskvalifikováni.

Děkujeme také Gejzovi a jeho "týmu" organizátorů s klubu Obřích skal, za jako vždy povedenou akci.